Kwaliteitsborging

Om veilige afstandsbedieningen te kunnen leveren, zijn de hoge kwaliteit van de producten en de consistentie van het assortiment enorm belangrijk. Om zowel aan de wettelijke eisen als aan de wensen van onze afnemers te voldoen, zet Tyro Remotes zich continu in om de kwaliteit van haar producten en dienstverlening te waarborgen en te verbeteren.

Want niet alleen de kwaliteit van de producten heeft invloed op de kwaliteitsbeleving/gebruikerservaring van het eindproduct, maar ook de kwaliteit van de organisatie en haar manier van dienstverlening. Deze aspecten vinden wij bij Tyro minstens net zo belangrijk.

Daarom werken er bij Tyro Remotes alleen gekwalificeerde mensen die samenwerken als een goed geoliede machine. De korte communicatie lijnen en een eigen ontwikkelings- en productie-afdeling zorgen voor een flexibele onderneming die gemakkelijk kan inspelen op uiteenlopende wensen uit de markt.

ISO 9001

NEN EN ISO 9001:2008 wordt gezien als dé internationale norm op gebied van kwaliteitsmanagementsystemen. De International Organization for Standardization (ISO) is de internationale organisatie die de normen opstelt en beheert. Het Nederlands Normalisatie instituut (NEN) is de organisatie die de normen binnen Nederland vertaalt en beheert.

NEN EN ISO 9001:2008 Certificaat > (PDF 152 kb)

De norm

De ISO 9001 norm bestaat uit 3 pijlers:

  1. Kwaliteitsbeleid
  2. Klanttevredenheid
  3. Bedrijfsprocessen

Kwaliteitsbeleid

Definitie:

“Het beschrijven van het kwaliteitsbeleid en opnemen in het kwaliteitssysteem van de organisatie en ervoor zorgen dat alle medewerkers hiermee bekend zijn en dit naleven”

Tyro Remotes maakt gebruik van een volledig digitaal kwaliteitssysteem dat door alle medewerkers ten allen tijde kan worden ingezien. Het digitale systeem is ‘lean’ opgezet en vormt geen belemmering voor eigen initiatief. Dit komt de snelheid en flexibiliteit van handelen ten goede. Een ander voordeel van een digitaal systeem is dat wijzigingen snel doorgevoerd kunnen worden, waardoor het altijd actueel is. Hierdoor blijft het systeem flexibel, net als Tyro.

Klanttevredenheid

Definitie:

“Zo goed mogelijk voldoen aan de eisen van de klant en altijd voldoen aan de geldende wettelijke eisen”

Doordat de producten van Tyro Remotes volledig worden ontwikkeld en geassembleerd door eigen medewerkers, is een hard- of software aanpassing snel gemaakt. Dit zorgt ervoor dat de klant snel en volledig kan worden geholpen, ook als een standaard product niet voldoet. Dat er daarbij altijd wordt voldaan aan de wettelijke eisen is vanzelfsprekend.

Bedrijfsprocessen

Definitie:

“De bedrijfsprocessen beschrijven, beheersen en waar nodig borgen”

De nadruk ligt bij Tyro Remotes op borgen. Binnengekomen componenten worden gecontroleerd voordat ze worden vrijgegeven voor productie. De productie is opgesplitst in niveaus: hoe ingewikkelder het product, hoe hoger het opleidingsniveau van de engineer die het product produceert. Vervolgens wordt het eindproduct vóór levering altijd uitgebreid getest om vast te stellen of het voldoet aan de wensen van de klant, en aan de strenge eisen van Tyro Remotes zelf.