Geschiedenis van Tyro Remotes
In 1995 begonnen drie Nederlandse ondernemingen die actief zijn in de transportsector – Tijhof, Rolego en Linse – met de ontwikkeling van een professionele radiografische afstandsbediening voor de Automotive markt.
Om veiligheidsredenen, vanwege bedieningscomfort en vanuit efficiëntieoogpunt worden steeds meer toepassingen op afstand bestuurd. De drie ondernemingen zagen deze ontwikkeling en besloten daarop in te spelen met de oprichting van Tyro Products B.V. Het bedrijf zou zich bezighouden met de ontwikkeling van radiografische besturingen en andere automotive toepassingen.
De eigenaar van Linse – de VADO groep (ooit eigenaar van DAF) – werd eigenaar; Tijhof en Rolego brachten hun kennis in en werden de naamgever van Tyro Products B.V. (Tyhof en Rolego).
Onderzoek & ontwikkeling
Na jarenlang onderzoek en ontwikkeling kon Tyro in 2002 een unieke en zeer flexibele radiografische afstandsbediening aan de markt presenteren. Het besturingssysteem had een unieke reactietijd van 0,07 seconden en was tevens het eerste radiografische systeem in Europa dat – dankzij de e4 certificering – was toegestaan voor gebruik op de openbare weg.
Op eigen kracht verder
In 2004 is Tyro Products B.V. als één van de vier onderdelen van een grotere onderneming, op eigen kracht verder gegaan onder de naam Tyro Remotes. Vanaf dat moment houdt Tyro zich alléén nog bezig met de ontwikkeling en productie van radiografische afstandbesturingssystemen.
Innovatie
In 2005 presenteerde Tyro Remotes de eerste 100% waterdichte radiografische ontvanger: de Aquarius. De print van de ontvanger is volledig ingegoten in kunsthars, waardoor alle elektronica optimaal beschermd is tegen vocht en vuil (IP 68).
Uitbreiding assortiment
In de daarop volgende jaren heeft Tyro Remotes haar assortiment uitgebreid met verschillende afstandsbedieningen om zo uiteenlopende sectoren te kunnen bedienen.
Ontwikkelingen
Er liggen veel nieuwe ontwikkelingen op de stapel bij Tyro Remotes. Dankzij onze organisatie structuur is het mogelijk om op korte termijn nieuwe producten te ontwikkelen. Wij streven ernaar om daarbij zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de wensen uit de markt. Zodra een nieuw product leverbaar is kunt u dit zien op de website. Of abonneer u op onze nieuwsbrief (max. 6x per jaar) om op de hoogte te blijven van de laatste feiten.